19 Ekim 2010 Salı

18 AY-3 YAŞ ARASI BENMERKEZCİ ÇOCUKLAR

    Sizin çocuğunuz da parka götürdüğünüzde her gördüğü oyuncağa koşup,"benim,beniiiiim" diyerek diğer çocukların oyuncaklarını elinden almaya mı kalkıyor, ya da evinize gelen misafir çocuklarının onun oyuncaklarına dokunmasına izin vermeyerek "benim,benim" diye mi bağırıyor?,kısaca çocuğunuzun mantalitesi "BENİM OLAN BENİM,SENİN OLAN DA BENİM"mi?Korkmayın ,öncelikle yanlız değilsiniz,ikincisi son derece sağlıklı gelişim seyreden bir çocuğa sahipsiniz.
  Oğlumun ,dostlarımızın çocukları ya da parkta diğer çocuklarla hiçbir şeyi paylaşmaması,herşeyi kendinin sanarak ortalığı birbirine katması beni etrafa karşı mahçup ediyordu.Hatta oğlum her zaman böyle uzlaşmaz,paylaşmaz ve bencil mi olacak diye endişe ediyordum.Ta ki bu konuda  kitaplardan faydalanana kadar! Kitabta ;18ay-3 yaş arasında çocuğun anneden ayrı bir birey olduğunu farkedip  kimliğini keşfetmeye çalıştığı,bunu da etrafındaki eşyalara daha  çok sarılarak gerçekleştirdiği belirtiliyor.Şöyle ki; çocuk çevresindeki her eşya ve kişi ile arasında bir bağlantı kurup,sahiplenici olmayı öğrenir.Böylelikle "ben" duygusu gelişir.Bu süre zarfında etrafındaki diğer çocuklarla iyi geçinemeyeceği gerçeğini kabul etmek gerekir.Nitekim bu yaşlardaki çocuklar için arkadaş edinmenin bir önemi yoktur.Önemli olan onun kendini keşfetme yolculuğudur!
   Kaynaklarda çocuğun bu yaşlardaki benmerkezciliğinin normal olarak algılanıp üzerine gidilmeyerek egosunun doyurulması gereği üzerinde sıklıkla duruluyor.Böylelikle doğal gelişimine saygı gösterilmiş çocuklar bu dönemi sağlıklı olarak atlatıp ileride daha paylaşımcı ve saygılı bireyler olacaklardır.
 Merak etmeyin bu krizler  3 yaşından sonra sona erecek ve çocuklar kendiliğinden paylaşımcı olmaya başlayacaklardır.

Hepinize sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder