29 Eylül 2010 Çarşamba

İnek Ne Yapar?Süüüüüt Peki Biz Nasıl Yapacağız?


  Evet ,peki biz nasıl yapacağız? Emzirmek bir anne ile bebeğin yaşayabileceği en ulvi, en muhteşem eylemdir.Bebeğinizi beslerken aynı zamanda ona hayatında tadabileceği en büyük güven ve huzur duygusunu verdiğinizi biliyor muydunuz?Göğüsleri bozulmasın diye emzirmeyen "anne" adı altındaki bayanları özellikle kınadığımı belirterek yazıma başlıyorum.Dilerim her annenin bebeğini besleyebileceği sütü olur ve hiçbir bebek te bu mucizevi sıvıdan mahrum kalmaz...
  Ben tam 1,5 yıl süt verdim oğluma,ve şanslıydım ki artık kesme vakti geldiği gün sorunsuz bir şekilde bırakabildi.Neler yedim ,neler içtim?Neler süt yapar? Sakın etrafın lafına bakıp pasta ,börek ,tatlı ile sütünüz olacağını düşünmeyin.Sabah sağma öncesi sütüm artsın diye tatlı yiyen bir İnek görmediyseniz tabii:))) Bu tip gıdalar ancak sizi kilolandırıp,moraliniz bozar ,bozuk moral de süt üretiminin en büyük düşmanıdır!
 Her ama her şeyden önce moraliniz yüksek olmalı,ilk zamanlar veya belli aralıklarla sütünüz az gelebilir,stres yapmak yok!Emzirmeye ve emzirebileceğinize inanmalısınız.Sonrasında sütünüzün arttığını göreceksiniz!
 Sonrasında beyaz üzüm
                   kara üzüm
                   taze ve ya kuru incir
                   marul
                   tere
                   dereotu
                   beyaz dut kurusu
                   havuçsuyu
                   kayısı kompostosu ile sütünüzü arttırabilirsiniz.
 Ayrıca doğumdan sonraki 3 günde gelen Kolostrum (ağız sütü) adı verilen sarı ve kıvamlı ancak miktarı az olan süt çok önemlidir.Mucizevi özellikleri olan bu sıvının mutlaka  bebeğe verilmesi gereklidir! Şöyle ki:
-Bebeği sık görülen enfeksiyon hastalıklarına karşı korur. Çünkü koruyucu antikorlardan çok zengindir.
-Kolostrum, daha sonra salgılanan süte göre protein, mineral ve vitaminlerden zengin, yağ ve karbonhidrattan fakirdir.
-Bağırsak hareketlerini uyarıcı etkisi vardır. Bu da bebeğin koyu kıvamlı ilk kakası olan mekonyumunu kolayca çıkarmasını sağlar.

Tüm okuyucularıma sevgiler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder