14 Mayıs 2011 Cumartesi

BOL SU İÇMEK İÇİN SİZE BİR FİKİR...

 Uzun yıllar su içmek ile aram hiç olmadı.Önemini de bilmezdim su içmenin.Sıvı almaktan bahsetmiyorum,çay,kahve,cola,ayran,meyve suyu değil,sadece ve sadece su içmenin öneminin hiç farkında değildim.Bazen nedensiz başağrılarım olurdu.Halsizlik hissederdim hem de hiç yorulmamışken.Yıllar sonra öğrendim ki tüm bunlar az su içmenin sonuçlarıymış.Normal bir insan vücudunun ihtiyacı günde 2-2,5 lt. iken emzirme dönemindeki bayanların ise günde ortalama 3 lt. su içmesi gerekmekte.Su içmeyi sevmeyen bir bünye için oldukça yüksek rakamlar değil mi?Benim bu dönem de kendime suyu sevdirmek için bulduğum yöntem halen  çok işime yarıyor.Öncelikle tariflerde geçen "1 su bardağı" ibaresindeki su bardağı kavramı  bırakın sadece tatlı tariflerinde kalsın.O küçücük bardakları su içmek için kullanmayın.Kocaman cam bardaklar edinin.İçerisine zevkinize göre bir elma dilimi veya bir kaç yaprak nane  atın.Saf suyun belli bir içimin üzerinde  mide bulantısı yapma ihtimalini ve su içmenin sıkıcılığını bu basit yöntemle gidermeniz mümkün.Elma dilimi ve ya nanenin suya geçen hafif aroması sizi ferahlatırken diğer taraftan su içiminizi kolaylaştıracaktır.Bu arada önümüz yaz uzmanların söylediğine göre vücudumuz için en faydalı su ısısı ,oda sıcaklığındaki suymuş.Soğuk sudan mümkün olduğunca uzak durun.Hadi zayıflamak isteyenler,emziren bayanlar,yeterli su içemeyenler alın elinize kocaman bardaklarınızı atın içine bir dilim elmanızı,nanenizi ;için kana kana suyunuzu!Unutmadan söyleyeyim  ne kadar çok su içmeye başlarsanız kısa süre içinde vücudunuz o kadar istemeye başlayacaktır.Ancak sakın vücudunuzun alabileceğinden fazla su içmeye de zorlamayın, bu durum ölümcül toksik şok denilen rahatsızlığa sebep olabilir.Bunu da hatırlattıktan sonra hepinize güzel ve güneşli bir haftasonu diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder