4 Nisan 2011 Pazartesi

DOĞUM İÇİN ÇİKOLATA SEPETİNİ KENDİN HAZIRLA...




                                       (Resim ters çekilmiş ,önden daha güzel gözüküyordu.)
   Doğuma bir kaç ay kala öncelikli ihtiyaçlar bittikten sonra sıra tamamen keyfi olan süslemelere gelir.Örneğin hastane odası süslemesi,fotoğrafçıyla anlaşmak,çikolata sepeti,altın yastığı,balonlar vs vs...Ben de hamileliğimin 8.ayında bunlara merak saldım.Önce çok memnun kaldığım bir fotoğrafçı arkadaşımla anlaştık.(Bu konudan ileride bahsedeceğim)Ardından süslemeler için fellik fellik gezmeye başladım.
   Açıkçası gönlüme uygun bir şey bulamadım sonra düşündüm "el becerin var ,neden kendin bir şeyler yapmıyorsun,hem de çok eğlenceli olur!"dedim kendi kendime.Ofisten çıkıp kısa bir öğle yemeğinin ardından İzmir caddesine(Ankara) geçtim,baktım ki buradaki pasajlar ,dükkanlar derya deniz.Bana sadece zevkime uyan parçaları almak kaldı.Önce sepetçiden büyük bir sepet,sonra kumaşçıdan mavi tül,mavi saten kumaş,elyafçıdan biraz elyaf,silikon tabancası,mavi çiçekler,minik bebek figürleri,değişik süslemeler vs. derken  geriye kalan sadece  hayal gücüme göre parçaları birleştirmekti.
      Akşam eve döndüğümde yukarıda gördüğünüz sepeti yaklaşık 45 dk. içinde bitirmiştim.Ardından bonbon şekeri şeklindeki altın yastığının içini elyafla doldurup iki kenarından kurdele ile bağlayıp üstlerine de silikonla bebek figürleri yerleştirdim.İnanın zor değil ,biraz yaratıcılıkla ve eğer daha önce gömlek düğmesi dikmişliğiniz de varsa rahatça yapabilirsiniz.
 İçindeki muhteşem çikolatalara gelince önce pike adı verilen çikolatanın sarılı olduğu çubukların siparişini verdim(http://www.fiyonkbaby.com/ ),ardından kaliteli bir çikolata dükkanından iki kg kadar mavi fındıklı draje istedik.(500gr.ını doğuma kadar babasıyla birlikte lüplettik:)) Eldeki tüller ve simli kurdele ile de eşimle birlikte çikolatalarımızı bu çubuklara sardık.Tülün üstüne de minicik bebek figürlerini yapıştırdım.Ortaya işte bunlar çıktı...Uğraşması o kadar zevkliydi ki ve kendi el emeğim olduğu için daha da mutlu ediyordu beni.





   Gelelim hastane'deki bebek beşiğinin süslemesine...Bazı hastanelerde hastane odası süslemelerine izin verilmiyor.Bunu teyit ettikten sonra öncelikle aldığımız tülü yıkayıp hijyeni sağladıktan sonra,3 kat halinde dikip,kenarını büzdürüp içerisine de ince bir lastik geçiriyoruz.Beşiğin ebadını bilemediğimiz için ben tülün iki ucunu da açık bıraktım.Hastaneye gidince beşiğe uygun gelecek şekilde tülümüzün iki ucunu bağladık. Etrafına da yine kendi zevkinize uyun süslemeler kullanabilirsiniz.İşte sonuç...Hadi durmayın siz de bebeğinize kendi el emeğinizle güzel şeyler hazırlayın...Hepinize sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder