25 Nisan 2011 Pazartesi

HASTANE (DOĞUM) ÇANTASINA NELER KOYMALIYIZ?

      Şimdiye kadar ilkokulda lisede defalarca çanta hazırladınız,tatillerde kocaman bavullar yaptınız,hatta iş gezileri için 1 saat içinde küçük bir valiz bile yapmak zorunda kaldınız.Ama nedense doğuma giderken hazırlayacağınız bu hastane çantası sizi çok ürkütüyor.İçine neler koyacağınızı bilemiyor,listeler hazırlayıp duruyorsunuz.Biliyorum çünkü ben de aynı paniği yaşadım,bu yüzden sizler için yeniden bir liste hazırlayacağım,umarım faydalı olur.Ben listemi 2 gün hastanede bulunulan sezeryan doğum için yapıyorum.Gün sayısına göre azaltıp çoğaltabilirsiniz. (Bu arada ben biraz garantici bir tip olduğum için fazla fazla almıştım yanıma,sayılar fazla gelebilir,kendinize göre ayarlama yapınız)Hepinize şimdiden sağlıklı doğumlar...

ANNE İÇİN

2 tane önden açılan GECELİK
Sabahlık
Disposable (KULLAN -AT) ÇAMAŞIR (MOTHERCARE ve e-bebek mağazalarından temin edebilirsiniz). Ya da en az 3 HAMİLE ÇAMAŞIRI (Sakın nasıl olsa doğum yapıcam diye eskiden giydiğiniz minik çamaşırları götürmeyin yanınızda ,ödem ve şişlik nedeniyle giyemez rahatsız olursunuz.)
2 çift çorap (Ameliyat sonrası üşüyebilirsiniz)
Üşümeye karşı Hırka veya yelek
Emzirme Sütyeni ve göğüs pedi
Bolca Ped
Gögüs Kremi
Tarak
El ve Vücut Havlusu
Pamuk
Kağıt Havlu
Deodorant
Parfüm
Diş macunu ve fırçası
Birkaç makyaj malzemesi ,kreminiz vs..
Terlik
Kitap (okumaya vaktiniz kalırsa ne mutlu:)

BEBEK İÇİN

En az 2 Yeni doğan takımı(Benim oğlum çok kusan bir bebekti,dolayısıyla yanıma aldığım 2 takım yetmedi,evden takviye giysi gerekti,siz 3 takım alın her ihtimale karşı)
En az 25 tane yeni doğan bezi(Günde 8-10 bez değiştirdiğinizi düşünürsek 20 yeterli ama her ihtimale karşı 25 tane alın siz)
1 Paket temizleme mendili
2-3 Tane önlük(Kusmaya karşı)
1 İnce pamuklu Battaniye
1 Kalın Battaniye
2 çift Eldiven
Şapka
Ağzını silmek için birkaç tane mermerşahi denilen küçük tülbent
Yelek ve Hırka
Pişik kremi
Ana kucağı
Bebek Havlusu(Bazı hastaneler de doğar doğmaz ya da istek üzerine yıkanıyor bunun için banyo malzemeleri alınız-sünger- bebek vücut ve saç şampuanı-vücut kremi)
2,3 çift sıkmayan yumuşak çorap ve patik
Emzik
Biberon
Çoğu hastanede bulunuyor ama süt pompası da götürebilirsiniz.

REFAKATÇİ EŞİNİZ İÇİN

Pijama
Terlik
Havlu
Deodorant
Parfüm
Tarak
Diş fırçası macunu
İç çamaşır
Rahat kıyafetler

GENEL
Gerekli Evraklar
Önceden şarjedilmiş! Fotoğraf Makinesi ve şarjı
Önceden şarjedilmiş!Cep Telefonu ve şarjı(Bebeğinizin yanında ,hele hele emzirirken gelen tebrik telefonlarına sakın siz bakmayın, cep telefonunun yaydığı zararlı ışınlarla doğar doğmaz bebeğinizi tanıştırmayın!)
Önceden şarjedilmiş! Video Kamerası ve şarjı
Kalem
Not Defteri

Not:Erken doğum ihtimaline karşın çantanızı en geç 7.ayda hazır ediniz.Sevgiler...

3 yorum:

  1. bilgileriniz için teşekürederim,7 aylık hamileyım ve cantamı hazırlasam ıyı olur dıye dusundum.tesekürederim

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle size sağlıklı bir doğum diliyorum,yazdıklarım işinize yaradıysa ne mutlu bana:)sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. https://www.youtube.com/watch?v=-rMF0OM_TeM

    diledğiniz herşey bu videoda var.. Ne eksik ne fazla.. izlemenizde fayda var..

    www.bebekanasi.blogspot.com

    YanıtlaSil