20 Ekim 2009 Salı

Mutlaka Bir Hobiniz Olsun!

    Evet, evet bilyorum bu konunun ne annelikle ne de modayla ilgisi var.Ama arada, içimden geçenleri ve başımdan geçenleri de buradan sizlerle paylaşacağım.
     Hobiler ,benim çocukluğumda İngilizce derslerinde "What would you like to do in your spare time?"sorusuyla karşımıza çıkan ve genellikle sınıfa mahçup olmamak için "ııııım reading,dancing,cycling,listening music aaaand skating"gibi klişelerle sallanan bir kavramdı.Herkesin bir hobisi olmak zorundaymış gibi gelir önceleri, zamanı bol öğrencinin zaten hayatı ders dışında hobidir farkında olmadan:)

Gün gelir ,iş hayatı başlar,yoğun bir tempo derken evlilik,çocuk.24 saat yetmemeye başlar.Bu dönemlerde kendine ait,sadece sizi mutlu edecek kısacık zamanlara o kadar ihtiyaç duyar ki insan.Kimi kanapesine uzanıp tv izlemenin hayalini kurar,ya da sinemaya gitmenin,kimi meşhur kahvecilerden birinde oturup sıcak kahvesinden yudumlamanın.Kimisi ise tek başına direksiyon başına geçip gün batımında araba kullanmanın  ya da bir türlü başlayamadığı kitabı eline alıp bir nefeste okumanın hayalini kurar böyle zamanlarda.Elbette hepsine ihtiyacımız var ama bunların hiçbiri hobi değil ki!Zaten kitap okumak isteyen insanın mucizevi bir şekilde zaman yaratmasına da ihtiyacı yoktur.Okumak isteyen okur kardeşim.Yemek yemek ,su içmek hobilerim arasındadır diyorsanız  kitaplar da hobi o zaman!

 Herkese göre farklı olabilir ama bana göre hobi; insanın zevk alırken kendisini geliştiren dolayısyla özsaygıyı parlatırken kendini önemli hissettiren  faaliyetlerdir.Örnek mi?Bir spor dalıyla uğraşmak,yazmak,bir müzik aleti çalmaya çalışmak,takı vb.tasarımlar yapmak,meyve sebze yetiştirmek,görmediğiniz yerleri keşfe çıkmak gibi.Hobiler yaratıcıdır ve bencildir,aslında sadece ve  sadece kendiniz içindir.

 Hobilerinizle çocuğunuza da örnek olursunuz,eşiniz veya sevgiliniz hobilerinize ama önce hobileriniz olduğu için size daha çok saygı duyar.Birlikte yeni hobiler edinirsiniz.Otuzlu yaşlara gelmek ot gibi yaşamayı gerektirmez,asıl hayat yeni başlıyor,yeni hobiler yeni uğraşlar ile...


3 yorum:

  1. Işılcm kesinlikle katılıyorum yazdıklarına..

    YanıtlaSil
  2. bu kadına bayılıyorum..ışılcım harikasın

    YanıtlaSil
  3. Canlarım ben de size bayılıyorum.İyi ki varsınız...

    YanıtlaSil